Max Karhan ovládl dva závody a dal najevo, že letos plánuje zasáhnout do boje o titul. Jeden triumf si odvezl ale také Gino Trappa, který nadále drží komfortní vedení v čele šampionátu. Takový byl třetí letošní podnik F4 CEZ na Salzburgringu.
Ve znamení duelu Trappa versus Karhan se nesl už úvod víkendu. V kvalifikaci byl sice o 303 tisícin rychlejší Argentinec, v závodě se ale ohřál na špici jenom necelá dvě kola. V desáté zatáčce totiž Trappu objel venkem Karhan a ujal se vedení, které poté už nikomu nepřepustil. V cíli to znamenalo první výhru v sezoně, kterou navázal na loňské tři triumfy.
„Jsem moc rád, že jsem se mohl vrátit na nejvyšší stupeň,“ sdělil Karhan po prvním závodě na sociálních sítích. Současně poslal jasný vzkaz všem soupeřům. „Ještě rozhodně nejsem hotov. Stále je přede mnou spousta práce, další pódia i další výhry. Je ale skvělé zažit znovu tento pocit,“ dodal.
Gino Trappa se musel v sobotu spokojit se druhým místem. Jezdci týmu Jenzer obsadili kompletní první čtyřku. Třetí dojel Nicolas Cortes, čtvrtý Javier Herrera.
Pro Davida Walthera, který na Salzburgring přijížděl jako nejbližší pronásledovatel Gina Trappy v průběžném pořadí, naopak začal víkend neslavně. Cílem sice projel jako osmý, poslal ale do bariéry českého závodníka Davida Gorčicu. Za to obdržel penalizaci pěti sekund, která ho odsunula až na nebodované 12. místo.
Druhý nedělní závod ukázal, že Karhanova sobotní slova nebyla jenom plácáním do větru. Český pilot dokázal na maximum zužitkovat startu z pole position a ačkoli ho Gino Trappa během závodu udržoval pod tlakem, k chybě svého parťáka nedonutil. Karhan si tak dojel pro přesvědčivé vítězství stylem start-cíl. Trappa znovu obsadil druhou příčku.
Bitva o bronzovou pozici přinesla drama až do samotného konce. Na třetí příčce se sice po většinu závodu držel Javier Herrera, situace se ale začala měnit v momentě, kdy ve snaze dostat se zpět na čtvrté místo před Simona Schranze boural Nicolas Cortes. Na trať byl povolán zpomalovací vůz a k restartu došlo až minutu před koncem. Poté kolidovali Javier Herrera a Simon Schranz. Mexičan skončil v hodinách a cílem projel až jako čtrnáctý. Naopak Schranz se mohl před domácími fanoušky radovat ze svého prvního pódia v šampionátu.
V závěrečné jízdě, do které odstartovala nejlepší čtyřka z prvního závodu v obráceném pořadí, konečně přišel čas Gina Trappy. Argentinec se už během úvodního kola propracoval ze třetího místa na první a ačkoli startovní pole udržovalo dlouho těsné rozestupy, Trappovo vedení se nikdy neocitlo ve vážnějším ohrožení a zvítězil. Max Karhan skončil druhý, David Walther, který obsadil při druhé jízdě čtvrtou příčku, byl tentokrát klasifikován jako třetí.
Původně obsadil druhé místo Nicolas Cortes. Mexičana ale odsunula penalizace pěti sekund za zavinění za čtvrtou příčku.
Také na závěr víkendu si někteří potvrdili, že rychlý Salzburgring může pěkně „kousat“. Po havárii Teodora Borensteina tři minuty před koncem byly vyvěšeny červené vlajky a závod předčasně skončil. Spokojen nemohl být po startu z pole position ani Javier Herrera, který nejprve vycestoval z trati v úvodní šikaně a poté zamířil do boxů, kde ze závodu definitivně odstoupil.
Lídrem průběžného pořadí zůstává i po třetím letošním podniku Gino Trappa. Argentinec má náskok 42 bodů před Maxem Karhanem. Třetí David Walther ztrácí 75 bodů.
Nyní už se sezona F4 CEZ přehoupne do své druhé poloviny. O víkendu 25.-27. července se pojede na Autodromu Most.
Foto: F4 CEZ/Petr Frýba
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.
Kameraman a fotograf. Několikanásobný účastník Rallye Dakar. Mezi jeho klienty patří nejprestižnější týmy a jezdci v Česku i Evropě.