Domácí finále. GT Sports Technology sahá po titulu v Porsche Sprint Challenge Central Europe

Petr Brecka má na dosah titul ve vytrvalostním hodnocení třídy Am, naděje navíc stále žije i ve sprintu. Tým GT Sports Technology může na Masarykově okruhu v Brně udělat sladkou tečku za letošním ročníkem seriálu Porsche Sprint Challenge Central Europe. V akci se objeví hned dvě auta.

„Petr Brecka jede o titul a budeme bojovat, aby se vše povedlo,“ vyhlašuje šéf stáje Karel Neffe. „Chceme se předvést v dobrém světle a dosáhnout na takový výsledek, díky kterému budeme moci v sobotu večer slavit titul,“ dodává Neffe.

Pro tým GT Sports Technology se vyvíjí situace slibně zejména ve vytrvalostním hodnocení kategorie Am. Tam se Brecka nachází ve vedení s náskokem 13 bodů před Peterem Brunnerem. Český závodník má naději na titul i ve sprintu této třídy. V tuto chvíli je zde ovšem situace obrácená. S náskokem sedmi bodů vede Brunner. Brecka je druhý a musí se mít na pozoru i před Ramunasem Grigaitisem, který za závodníkem stáje GT Sports Technology zaostává o pouhé dva body.

Tým GT Sports Technology ovšem bude mít na Masarykově okruh hned „dvě želízka v ohni“. Ve druhém Porsche se totiž budou střídat ukrajinský rychlík Ivan Peklin a právě šéf týmu Karel Neffe. Dvojice si čas na trati rozdělí stejně jako při úvodním podniku na Slovakia Ringu. Tam každý absolvoval po jednom sprintu a společně pak nastoupili do vytrvalosti.

„S Ivanem si dáme poslední podnik přesně tak, jak jsme si střihli ten první. Oba pojedeme na výsledek, ideálně na vítězství ve svých třídách,“ říká Neffe, kterého pravidla šampionátu zařadí do třídy Am. Peklin závodí v kategorii Pro.

Ačkoli Automotodrom Brno u GT Sports Technology dobře znají, jejich letošní vystoupení se bude od těch předchozích lišit. Letos byl totiž na okruhu kvůli návratu MotoGP položen nový asfalt. A ten si zatím u stáje vyzkoušeli jen v minimální míře.

„Už jsme tu jezdili s našimi zákazníky. Byli jsme u toho já i Ivan, každý jsme ale zvládli odjet asi jen pět kol, pak už jsme se věnovali klientům,“ přiznává Neffe. V případě Petra Brecky půjde dokonce o úplnou premiéru. „Ještě tu nebyl. Tento okruh navíc nepatří mezi jeho oblíbené a celý rok se mu vyhýbá,“ říká Neffe.

Masarykův okruh v Brně patří v kalendáři Porsche Sprint Challenge Central Europe k náročnějším okruhům. Kombinuje dlouhé rovinky i náročné zatáčky. Těch má trať celkem 14. Okruh měří 5 403 metrů.

Celý program závěrečného víkendu Porsche Sprint Challenge Central Europe se odehraje během soboty. První sprint startuje v 11:20, druhý přesně o tři hodiny později. Podnik poté završí vytrvalostní klání. To přijde na řadu od 16:40.

Foto: Porsche Sprint Challenge Central Europe

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.