Vydřená výhra ve vytrvalosti. GT Sports Technology posílilo v Poznani vedoucí pozici

Petr Brecka ovládl ve vytrvalosti klasifikaci AM a upevnil si průběžné vedení v šampionátu. Stáj GT Sports Technology zažila v polské Poznani další letošní vydařené vystoupení na scéně šampionátu Porsche Sprint Challenge Central Europe. Přesto musel tým kromě radosti také opravovat.

„Od začátku roku se nám daří nacházet optimální nastavení a hodně si hrát s autem. To je super. Pak se vždy daří v závodech. Petr má neuvěřitelné starty, už tím začíná být pověstný. V prvním sprintu udělal na startu tři pozice, ve druhém čtyři nebo pět. Je neuvěřitelné, jaký pokrok dokáže vždy v závodě udělat a jak si počíná ve skrumáži během prvních dvou kol,“ byl šéf stáje Karel Neffe nadšený. Jeho tým se bravurně popral i s horkem. „V Poznani bývá teplo vždy. Když bylo teplo, jezdilo se na trati lépe než k večeru, kdy padaly teploty dolů. To bylo zajímavé,“ dodává.

Do prvního sprintu sice Petr Brecka vyrážel až jako pátý v rámci AM, vydařený start ho ale posunul dopředu a nakonec si mohl převzít pohár za druhé místo. O pódiový výsledek se bojovalo také při druhém sprintu, kde Brecka opět výtečně odstartoval – tentokrát až z předposlední řady. Přišel však předčasný a nezaviněný konec.

„V prvních dvou kolech došlo k několika ťukancům. Pak ale Petra vypálil místní matador, který ho nedobrzdil ze 70 metrů. Vůbec neměl šanci na předjížděcí manévr. Regulérně nedobrzdil a normálně ho vyslal mimo trať. Nejdřív ho vystrčil na kraj trati, kde to Petr stačil ještě zachytit a zatočit, ale pak od něj dostal ještě placáka z boku,“ popisuje Neffe incident. „Soupeř se přišel omluvit k nám i pořadatelům, ale dostal penalizaci a víkend pro něj skončil, protože jeho auto už nešlo opravit,“ dodává Neffe.

U GT Sports Technology se naopak před vytrvalostním závodem opravovalo a Petr Brecka se poté mechanikům za jejich úsilí odměnil. Kategorii AM ovládl a upevnil si vedení v čele průběžného pořadí. Těšit ho mohl i fakt, že si své první místo na dráze poctivě vybojoval. Dopřál mu to jeho švýcarský konkurent Peter Brunner.

„Závodili spolu 45 minut kolo na kolo. Nejdříve bojovali půlhodiny, pak si dali pauzu a pak zase 15 minut,“ byl Karel Neffe ze souboje nadšený. Až do konce závodu ale netrval. „Peter Brunner dostal smyk a ocitl se v hodinách. Posledních deset minut už bylo v pohodě. Byly to ale náročné závody a Petr si je hodně užil. Byl nadšený,“ uzavírá Neffe.

Mechanici týmu GT Sports Technology se v Polsku nestarali pouze o Breckovo Porsche 911 GT3 Cup. V akci se opět ukázaly také speciály Cayman GT4 Clubsport – od letoška nové přírůstky ve vozovém parku stáje.

„Půjčili jsme je na Porsche Experience a starali jsme se o technickou podporu. Byl to takový doplněk. Tento víkend pro nás proto byl extrémně náročný. Od čtvrtka až do soboty jsme jenom jezdili. V osm nebo devět hodin jsme začali s Caymany, v 11 jsme pokračovali s cupovkou, ve 12 s Caymany a takto pořád dokola až do šesti do večera. Bylo nás tam šest a jako tým jsme se vůbec nezastavili,“ přibližuje Karel Neffe pracovní nasazení své party.

Nyní se GT Sports Technology představí před domácími fanoušky. Od 25. do 27. července se zúčastní podniku GT Cup Series v Mostě. „Pojedeme s GT4 a možná i s Cupem,“ láká Karel Neffe příznivce.

Foto: Porsche Sprint Challenge Central Europe, GT Sports Technology

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.