Sezona International GT Open se po téměř dvouměsíční pauze opět rozbíhá a chybět u toho nebudou ani Filip Salaquarda s Liborem Milotou. Posádka stáje ISR míří na rakouský Red Bull Ring jakožto třetí nejlepší tandem třídy Pro-Am. Charakter okruhu ovšem bude hrát proti nim.
„Připravovali jsme se, jak jen to bylo možné,“ říká před začátkem rakouského závodního víkendu Libor Milota. „Víme, že jsme nic neošidili a dali jsme tomu maximum. Cítíme se dobře. Zbytek sezony si chceme hlavně užít a o konečném umístění zatím nechceme moc přemýšlet. Red Bull Ring je skvělý okruh s výbornou atmosférou. Má dorazit hodně fanoušků, takže se těším. Určitě to budou skvělé závody,“ dodává jablonecký jezdec.
Na šestý letošní podnik přijíždí posádka stáje ISR optimisticky naladěna. Při předchozích letošních vystoupeních se jí totiž podařilo hned dvakrát zazářit. Nejprve si Milota se Salaquardou připsali vítězství v rámci třídy Pro-Am při mokrém nedělním závodě na německém Hockenheimringu. Další výraznější úspěch zaznamenali na maďarském Hungaroringu, kde dokončili nedělní jízdu na druhé pozici.
Mimo jiné díky těmto výsledkům patří české dvojici aktuálně třetí místo v průběžném pořadí. Tři podniky před koncem ale rozhodně nemá nic jistého. Dexter Müller s Yannickem Mettlerem jsou totiž jenom o dva body pozadu, přičemž pátý Lukas Dunner zaostává jenom o tři body. Red Bull Ring se navíc neřadí mezi okruhy, který by vozům Audi vyhovoval.
„Jsou tu hodně dlouhé rovinky a jezdí se do kopce,“ charakterizuje přes 4 kilometry dlouhou trať Filip Salaquarda. „Výhodu budou mít auta s turbomotory. Těm to tu jede hodně,“ vysvětluje pražský jezdec.
Tým ISR se na Red Bull Ring vypravil ještě před závodním víkendem. Filip Salaquarda s Liborem Milotou zde testovali dva dny. I proto věří, že do podniku vstupují připraveni. „Otestovali jsme různá nastavení, také jsme absolvovali simulace kvalifikace i závodu,“ ohlíží se za testováním Salaquarda, který má ovšem obavy, zdali páteční tréninky nepoznamená deštivé počasí. „Ještě máme nějaké věci, které bychom chtěli vyzkoušet. Tak uvidíme,“ dodává.
Startovní pole bude v Rakousku tradičně nabité. Do víkendových závodů zasáhne hned 34 vozů, z toho 15 jich zabojuje o body do třídy Pro-Am. V akci se objeví i jedno velmi zvučné jméno. Jednorázově se v šampionátu představí Mirko Bortolotti. Ital je úřadujícím šampionem DTM a na kontě má rovněž triumfy z dvacetičtyřhodinovek v Daytoně a Spa-Francorchamps. Na Red Bull Ringu doplní v Lamborghini Huracán stáje Oregon Arťoma Petrova. Opět nastoupí i druhý vůz týmu ISR. S ním pojedou stejně jako na Hungaroringu Jirko a Christian Malchárkovi.
Vysoký počet účastníků slibuje dramatickou podívanou. Vypjaté budou podle všeho už kvalifikace. „Do hry vstoupí traťové limity nebo hospodaření s pneumatikami. Vzhledem k tomu, že je trať krátká, bude rovněž hustý provoz. Potřebujeme zachovat chladnou hlavu a také mít štěstí,“ vypočítává Libor Milota, který ale věří, že nepovedená kvalifikace nemusí znamenat automatický konec nadějí. „Red Bull Ring nabízí celou řadu předjížděcích možností. To znamená, že vzniklá ztráta se tu dá smazat daleko snáze než třeba na Hungaroringu,“ myslí si.
Filip Salaquarda ovšem upozorňuje, že ačkoli okruh nabízí dostatek prostoru pro předjíždění, mohlo by to být se snahou získávat pozice komplikované. „Proti předjíždění hraje fakt, že se na Red Bull Ringu málo opotřebovávají pneumatiky. Při testech jsme zjistili, že i když najedete spoustu kilometrů, tak časy pořád zůstávají podobné. Čím bude menší opotřebení, tím hůře se bude předjíždět,“ podělil se Salaquarda se svými poznatky z testů.
Součástí víkendu budou tradičně dva závody. Ten sobotní potrvá 70 minut a odstartuje v 15:00. V neděli se pojede na 60 minut a začne se ve 13:15. Každé z jízd budou předcházet dopolední kvalifikace. Závody lze sledovat živě na oficiálním YouTube kanálu International GT Open.
Foto: International GT Open/Fotospeedy - GT Sport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.