Tým I.S.R. vstupuje do dalšího podniku GT Open International s jasným cílem – navázat na solidní výsledky z předchozích závodů a přivézt z Francie silný bodový zisk. Filip Salaquarda i Libor Milota však dobře vědí, že na okruhu Paul Ricard je čeká jedna z nejtěžších výzev sezony.
„Startovali jsme tam v rámci GT Open už v loňské sezóně. Bohužel jsme měli technický problém, takže mi to auto nezastavilo úplně a měl jsem havárii. Doufám, že letos se bude dařit víc, navážeme na úspěchy z předchozích závodů,“ uvedl Filip Salaquarda, který v aktuálním ročníku patří spolu s Milotou k pravidelným účastníkům kategorie PRO-AM.
Jeho týmový kolega Libor Milota však varuje před náročností trati. „Pocity jsou smíšené, protože tu trať považuju za nejtěžší trať celého seriálu. Až při loňském víkendu jsem si uvědomil, jak je složitá. Samozřejmě máme chuť bojovat, udělali jsme všechno pro to, abychom byli úspěšní, ale zároveň si uvědomuji, že nás čeká těžká práce – možná nejtěžší z celé sezony,“ připouští Milota.
Okruh Paula Ricarda je známý svými širokými únikovými zónami, barevnými pruhy a složitou orientací. Právě to z něj dělá výjimečnou trať – nejen z pohledu diváků, ale hlavně jezdců.
„Je tam spousta zmatených track limitů, který se moc nedodržují. Po pár kolech zmizí kužely a některé auta tam jezdí mimo trať. Dá se tam najít nějaký čas, ale ne vždycky legální cestou,“ vysvětluje Salaquarda. „Je důležité mít dobře vyvážené auto, aby jelo rychle na rovinkách i v rychlých zatáčkách, aby fungovala aerodynamika, motor a správně brzdilo.“ S tím souhlasí i Milota: „Myslím si, že nejvíc rozhoduje pochopit traťové limity a správně je využít. Je tam hrozně těžké se orientovat. Tohle je úplně klíčové – pochopit to a využít.“
Oba jezdci se shodují, že vedle rychlosti bude klíčová i spolehlivost. „Primárně si přeji, aby se nám podařilo oba závody dojet. A když dokážeme být do pátého místa, ideálně v obou závodech, tak by to bylo super," říká Milota s realistickým pohledem.
Na víkend se připravovali intenzivně. „Trénoval jsem na simulátoru, auto jsme upravili přímo pro Paul Ricard,“ popisuje Salaquarda. Milota doplňuje: „S přípravami jsme začali už loni na podzim a nepřestali jsme do teď. Trénujeme na simulátoru, pracujeme na autě i na fyzičce. Chceme být co nejlépe připravení po všech stránkách.“
Po vydařeném vstupu do sezony čeká na tým I.S.R. další zkouška. Le Castellet nabídne rychlé tempo, nekompromisní traťové limity i možnost posunout se v celkovém hodnocení – pokud technika i taktika vydrží až do cílové vlajky.
Foto: GT Open International
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.