„Možná se vrátím s autem“. Macíkovi okruhy učarovaly

Poprvé na okruhu a možná ne naposledy. Dvojnásobný dakarský vítěz Martin Macík má za sebou vystoupení při podniku ME tahačů v Mostě. Závodník ze Sedlčan nevylučuje, že by se v budoucnu mohl pustit do podobného dobrodružství znovu.

„Za mě to byla nádherná zkušenost. Naučil jsem se spoustu nového a možná se na okruh ještě někdy podívám, třeba v autech,“ užil si 36letý jezdec své vystoupení při Czech Truck Prix. To představovalo nejenom jeho první start v ME tahačů, ale také premiéru na okruzích vůbec.

Do podniku Macík nastoupil s kamionem Iveco, který mu poskytla stáj šestinásobného evropského šampiona Jochena Hahna. Ve startovní listině ale český jezdec figuroval pod hlavičkou svého týmu MM Technology. Nejlepšího výsledku dosáhl v sobotní druhé jízdě. Ta se konala na postupně osychající mokré trati a začínalo se pod žlutými vlajkami, v náročných podmínkách přesto obsadil 12. pozici. Povedlo se mu to v šestnáctičlenném poli.

První a čtvrtý závod víkendu Macíkovi přinesly 13. místo. Nejkomplikovanější vystoupení pak zažil v neděli při třetí jízdě. Tam měl po startu kontakt s Luisem Recuencem a zadními koly se ocitl v kačírku. Z únikové zóny se ale zvládl dostat zpět na trať a rovněž mu pomohlo vyvěšení červených vlajek. Poté nastoupil na restart a do cíle dojel jako čtrnáctý.

Spokojen byl Macík na konci víkendu také se svým výkonem v páteční první kvalifikaci. V ní se probojoval do druhé části a obsadil 12. pozici. Nedělní kvalifikační klání pro něj skončilo 14. příčkou a vyřazením v úvodním segmentu.

„Celé jsem to mohl prožít s fanoušky. Jejich podpora byla neskutečná,“ vychutnal si Macík diváckou kulisu, o kterou se během tří dnů postaralo 43 212 návštěvníků. Za svými výsledky se ohlíží se střízlivým pohledem. „Výsledky byly očekávané, je potřeba se na to podívat realisticky. Teprve teď mám za sebou třeba 50 ostrých kol, a to rozhodně není dost na to, abych mohl pomýšlet na vyšší pozice, takže jsem spokojený,“ shrnul.

Jak už je u Martina Macíka tradicí v případě dakarských speciálů, i jeho okruhový tahač dostal jméno. Český jezdec překřti své Iveco na Giuliu. O její servis se během víkendu starali dva mechanici. MM Technology přivezlo do Mostu také exhibiční a tréninkový kamion Liaz se jménem Franta. S ním v červenci Macík a jeho parťáci František Tomášek (navigátor) s Davidem Švandou (mechanik) vyhráli soutěž Baja Aragón. Návštěvníci mosteckého okruhu si ho mohli prohlédnout ve fanouškovské vesnici. I Tomášek se Švandou dorazili do Mostu svého jezdce podpořit.

Mistrovství Evropy tahačů bude pokračovat o víkendu 13.-14. září předposledním podnikem v belgickém Zolderu – v tomto případě už bez české účasti. Pozornost Martina Macíka se nyní přesune opět k dálkovým rallye. V říjnu nastoupí do Marocké rallye a v lednu se pokusí zabojovat o třetí triumf na Rallye Dakar.

„Děkuji Autodromu Most za možnost být součástí Czech Truck Prix, Hahn Racing nejen za půjčení kamionu, ale i za opravdu vřelé přijetí a podporu. A v neposlední řadě i našim partnerům Prometeon, FESTA a Silmet, kteří se mnou a MM Technology šli i do téhle výzvy a všem fanouškům, kteří mě v tom nenechali. Teď už se ale těším zpátky do terénu,“ uzavřel Macík hodnocení víkendu.

Foto: MM Technology

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.