13. a 12. místo. To jsou výsledky, které si Martin Macík připsal při svých prvních dvou vystoupeních v evropském šampionátu tahačů. Na okruhu v Mostě pro něj byla velkou školou především druhá jízda, kterou poznamenalo počasí.
„Stojíte na roštu a najednou začne pršet. Nikdo neví, co se bude dělat. Nejdříve prý že se odsouvá start, pak najednou že pojedeme,“ popisuje Macík zmatky před startem druhého sobotního závodu. Dvojnásobný dakarský vítěz si ho ale nakonec užil. „Za mě topový závod. Jelo se kompletně na mokru. Kompletní tři nebo čtyři kola byla úplně mokrá. Extrémně to klouzalo,“ dodává.
V prvním závodě, který se ještě konal na suchu, si Macík připsal 13. pozici po startu z 12. místa. I do druhé jízdy proto vyrážel jako třináctý. Ředitelství závodu se vzhledem k povětrnostním podmínkám rozhodlo začít v režimu žluté fáze. To byla pro českého závodníka nová procedura, která ho zprvu zaskočila.
„Objeli jsme první kolo za vodícím kamionem, ten zmizel a následně jsme se museli zařadit do jedné lajny, ve které jsme pokračovali pod žlutými vlajkami. To znamenalo, že jsme se nesměli předjíždět. Mně ale nedošlo, že všichni budou extrémně závodit a pojedou, co to jde. Ucukli mi o 50 metrů. To byla moje první chybka,“ říká.
Jezdec startující s kamionem Iveco týmu Jochena Hahna se ale brzy dostal do rytmu. „Postupně jsem nabíral sebedůvěru na dešti a na mokru a zjišťoval, co všechno můžu s tímto kamionem dělat. Jde toho opravdu hodně. Takže jsem to potom docela uhnal,“ prozrazuje.
Ačkoli Macík projel cílem druhého závodu jako dvanáctý, věří, že ve hře byl i o něco lepší výsledek. „Závodil jsem ještě s posledním kamionem, který jsem docvakl. Chtěl jsem ho ještě cvaknout úplně. Dojet a předjet jsou ale dvě různé disciplíny. Každopádně mě to hrozně bavilo a nadchlo. Už teď se těším na neděli,“ uzavírá sobotní hodnocení.
V neděli čeká na ME tahačů nejprve warm-up, na který přijde řada od 8:00. V 9:35 začne kvalifikace, na kterou se následně naváže třetím a čtvrtým závodem. Ty se pojedou ve 13:55, respektive 16:50 hodin. Do třetí jízdy závodnici vyrazí podle výsledků kvalifikace, o startovních pozicích pro závěrečný boj rozhodnou výsledky třetího závodu. Nejlepší osmička ovšem začne v obráceném gardu.
Foto: Autodrom Most
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.