Náskok narůstá. Milotu se Salaquardou přiblížil Red Bull Ring ke konečnému bronzu

V sobotu druhé místo a stupně vítězů, v neděli sedmá příčka a další důležité body. Posádka stáje ISR ve složení Libor Milota a Filip Salaquarda zažila na Red Bull Ringu další vydařený závodní víkend v letošní sezoně International GT Open. Díky němu si česká dvojice upevnila průběžné třetí místo ve třídě Pro-Am.

„Jsme spokojení. Získáváme body a to je pro nás v tuto chvíli klíčové,“ pochvaloval si po skončení víkendu Libor Milota. „Hodnotíme to pozitivně. Byl to skvělý víkend. V celém týmu panuje dobrá nálada a dobrý pocit z odvedené práce,“ dodává jablonecký závodník.

Největší radost přinesla posádce stáje ISR sobota. Tam položila základy úspěchu už v kvalifikaci. Tu sice Libor Milota absolvoval na jediné sadě pneumatik a v rámci třídy Pro-Am sice vyjel pouze osmé místo, týmu se ale podařilo pošetřit jednu sadu pneumatik pro Filipa Salaquardu na závěrečný úsek prvního závodu. Pražský jezdec poté maximálně zužitkoval svou rychlost i zkušenosti. Výsledkem bylo druhé místo ve třídě a současně zisk třetího pódiového umístění v sezoně.

S nadějí mohla česká dvojice vstupovat také do nedělního závodu. V ranní kvalifikaci totiž Salaquarda skončil jako šestý ve třídě, což dávalo týmu solidní pozici pro útok na další bodovaný výsledek. Salaquarda navíc cítil, že bylo na víc.

„Nasadili jsem nové gumy. Když ale začaly fungovat, tak padla červená vlajka a já nemohl zajet rychlé kolo. Po restartu už jsem měl jenom dvě kola. Během přerušení ale pneumatiky hodně vychladly a byly studené. Šesté místo bylo za takové situace maximem,“ dodává.

V závodě si ale Salaquarda spravil chuť. Hned od začátku postupoval pořadím vzhůru a v době, kdy se střídal s Liborem Milotou, se týmové Audi nacházelo na čtvrté pozici. Při zastávce v boxech ale vstoupily do hry hendikepy za úspěch v předchozím závodě. Posádka stáje ISR tak musela strávit u mechaniků o pět vteřin déle, což vyústilo ve ztrátu pozic. Libor Milota se vrátil na dráhu za Heikem Neumannem startujícím s Mercedesem týmu Motopark. A to se pro český tým ukázalo být větší komplikací, než se původně zdálo.

„Z jeho auta stříkal olej a zašpinil mi přední sklo. To nám všechno podstatně ztížilo. V levých zatáčkách jsem neviděl skoro vůbec nic. Jel jsem úplně naslepo a ven z auta jsem koukal zúženým průzorem. Bylo to nepříjemné,“ popisoval náročný závěr závodu Milota, který nakonec pro tým vybojoval dva body za sedmé místo.

V rámci možností byl Milota s výsledkem spokojen. „S ohledem na kvalifikaci a průběh závodu mi to nepřipadá až tak špatné. Vyždímali jsme z toho maximum možného a důležité je, že máme body,“ přijal situaci, která nastala. Nezastírá však, že mířil výše. „Rozhodně jsme měli rychlost na to, abychom znovu předjeli soupeře, kteří se před nás v boxech dostali. Ten olej nám to ale překazil,“ uzavírá.

Ačkoli byl nedělní závod složitý, z pohledu šampionátu posádce stáje ISR pomohl. Milota se Salaquardou si totiž upevnili třetí pozici v průběžném pořadí třídy Pro-Am. Před nejbližšími pronásledovateli, kterými jsou Dexter Müller a Yannick Mettler, mají dva podniky před koncem náskok 12 bodů. Švýcarský tandem nezažil na Red Bull Ringu povedené vystoupení, když nebodoval v ani jednom závodě.

Na International GT Open letos čekají ještě dva podniky. Od 20. do 21. září se pojede ve španělské Barceloně a o víkendu 18.-19. října vyvrcholí sezona v italské Monze. Součástí barcelonského víkendu budou dvě sprintová klání, podnik v Monze se pojede v rámci formátu GT Open 500. To znamená, že dva sprintové závody o délce 70, respektive 60 minut nahradí jeden vytrvalostní na 2 hodiny, 55 minut + 1kolo.

Foto: International GT Open

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.