Českého jezdce Oliver König čeká tento víkend velká premiéra – poprvé nastoupí do legendárního vytrvalostního závodu 24 hodin Bol d’Or na okruhu Circuit Paul Ricard. V barvách týmu Pitlane Endurance se představí ve třídě Superstock a před startem přiznává, že jeho hlavním cílem je především dovézt motorku do cíle a nasbírat cenné zkušenosti.
Oliver König se chystá na svůj debut ve světovém vytrvalostním šampionátu EWC. Premiéru si odbude rovnou na nejslavnějším podniku kalendáře – 24 hodin Bol d’Or, který se jede tento víkend na okruhu Paul Ricard. König nastoupí v týmu Pitlane Endurance #86 ve třídě Superstock (SST) s motocyklem Yamaha R1, kde bude sdílet stroj s Lucou De Vleeschauwerem, Clémentem Granzottem a Kennym Koskinenem
Pro třiadvacetiletého jezdce to bude první zkušenost s 24hodinovým závodem. „Čeká mě premiéra a popravdě vůbec nevím, co mám čekat. Od zkušenějších jezdců sbírám různé tipy a rady, ale myslím, že tohle si člověk musí hlavně prožít na vlastní kůži. Strašně se těším, bude to nová zkušenost a zážitek,“ přiznal König.
Největší lákadlo? Noční jízda. „V životě jsem nikdy nejel závod na motorce v jednu nebo dvě hodiny ráno. To bude něco úplně jiného než přes den. I když je trať docela dobře osvětlená, bude to výzva a těším se na to,“ dodal.
Na rozdíl od jiných jezdců se König nijak speciálně nepřipravoval. „Upřímně jsem nechtěl měnit svou přípravu, protože prioritu mají sprintové závody ve Španělsku. Takže jedu sem s klasickou přípravou, jakou mám na supersporty. V kategorii Superstocků máme navíc možnost startovat ve čtyřech, což nám může pomoct se rozdělit o stinty,“ vysvětlil.
V trénincích ale zatím českého nováčka provázely potíže. „Moc jsme toho nenajeli, protože tréninky přerušovaly červené vlajky. Navíc jsem si hned ve čtvrtém kole vytáhl černého Petra, když nám odešel motor. Nebyla to moje vina, ale přišli jsme o motor určený na závod. Aspoň se to stalo teď, a ne v samotném závodě,“ popsal König hektický začátek.
Vytrvalostní závody jsou nejen o jezdcích, ale hlavně o spolehlivosti strojů. „Paul Ricard má strašně dlouhou rovinku, jede se dvacet vteřin na plný plyn. To je pro motorky brutální zátěž. Sám jsem už radši ani netočil motor do maxima, abychom ho nezničili. Myslím, že fyzicky ta trať nebude tak těžká, ale technika dostane pořádně zabrat. A samozřejmě mentální stránka – 24 hodin je strašně dlouhá doba,“ dodal.
I když je König závodníkem tělem i duší, ví, že v první řadě půjde o zkušenosti. „Chtěl bych hlavně dojet do cíle, abych si vyzkoušel, co znamená dokončit 24hodinovku. Samozřejmě nechci jet jen do počtu, ale uvidíme, co závod přinese. Hodně rozhodne štěstí, technika a stabilita. Já se budu snažit ukázat v kvalifikaci a pak hlavně vydržet až do cíle,“ uzavřel český jezdec.
Foto: Pit Lane Endurance (FB)
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.