Co týmu RTR projects nebylo dopřáno v Mostě, si bohatě vynahradil na Slovakia Ringu. Předposlední podnik letošní sezony GT Cup Series přinesl brněnské stáji hned dvě pódiová umístění ve třídě GTX. Postarali se o ně Ondřej Rokos s Petrem Lisou ve voze Mercedes AMG GT2, kterému prospěla změna nastavení.
„Náš start na Slovakia Ringu splnil všechno, co měl,“ pochvaloval si výkonný ředitel týmu Tomáš Fanta. „U Mercedesu jsme otestovali všechno, co jsme potřebovali. Udělali jsme změny v nastavení a klukům to moc prospělo. Z auta máme mnohem lepší pocit a navíc máme další nápady, jak ho posunout dopředu. Moc se těšíme na zbytek sezony,“ dodává Fanta.
Start v Orechové Potoni pojali u RTR projects podobně jako před měsícem v Mostě. Hlavním cílem bylo připravit se na závěrečné dva podniky GT2 European Series, které se uskuteční na podzim ve Valencii a Barceloně. Ve vytrvalosti se střídali za volantem Ondřej Rokos a Petr Lisa, ve sprintech dostal prostor výhradně první jmenovaný. Závodník, který se na okruzích poprvé objevil teprve loni, především sbíral zkušenosti. K tomu ale navíc přidal i dva pódiové výsledky.
V prvním sobotním sprintu sice ještě Rokos dorazil do cíle na páté pozici v rámci třídy GTX, ve zbylých dvou víkendových závodech už se ale mohl radovat na stupních vítězů. První z těchto úspěchů přinesla hodinová vytrvalost v sobotu v podvečer. Tam Rokos spolu se svým parťákem Petrem Lisou vybojoval třetí místo. Na cestě za bronzovým výsledkem se posádce vyhnuly vážnější komplikace i incidenty, o které přitom nebyla u soupeřů nouze. Dvakrát dokonce musel na trať zpomalovací vůz.
Podívanou plnou akce a dramatických okamžiků nabídl také nedělní sprint. Rokos byl ale po celých 25 minut bezchybný a v cíli na něj čekala zasloužená odměna – druhé místo ve třídě GTX.
„Jsem velice spokojený s novým nastavením. Vedlo k velkému zlepšení. Že nám to vyšlo i na stupně vítězů, to už byla jen taková třešnička na dortu,“ měl radost na konci víkendu. Ten karlovarského závodníka náležitě prověřil. „Na sbírání zkušeností to byl velmi bohatý víkend. Třikrát jsem si vyzkoušel start, bylo hodně žlutých vlajek a vyjel i zpomalovací vůz. Učil jsem se, co to šlo,“ dodává.
Na Petra Lisu udělal parťákův výkon dojem. „Jel bezchybně, držel konstantní tempo a nedělal žádné chyby. V nedělním závodě předvedl parádní výkon. Zase se hodně posunul. S každým víkendem a s každým odjetým kilometrem se z něj stává lepší závodník. Věříme, že to všechno zužitkujeme ve Valencii i Barceloně,“ říká zkušenější z jezdecké dvojice.
Do vytrvalostního závodu zasáhl v barvách týmu RTR projects také Tomáš Miniberger, který startoval s vozem KTM X-Bow GT2. Jeho vystoupení ale poznamenaly problémy s nedotáčivostí, které vyústily v havárii.
Ještě předtím, než vstoupí GT2 European Series do závěrečné fáze sezony, čeká na RTR projects vystoupení před domácím publikem. O víkendu 5.-7. září se uzavře sezona GT Cup Series na Masarykově okruhu v Brně.
Foto: Slovakia Ring, GT Cup Series/Petr Frýba
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.