Petr Lisa má opět po svém boku Ondřeje Rokose a cílí na celkové druhé místo ve třídě Am, Maťo Homola a Viktor Mráz vkládají naděje do svého KTM X-Bow. Přesně v tomto rozpoložení přijíždí tým RTR projects na předposlední zastávku letošního ročníku GT2 European Series do Valencie.
„Předpokládáme, že tento okruh bude sedět zejména KTM,“ myslí si před začátkem závodního víkendu výkonný ředitel týmu RTR projects Tomáš Fanta. „Už jsme tu s KTM několikrát testovali, dokonce i minulou zimu. Je to hodně technická trať se spoustou zatáček a bez dlouhých rovinek,“ vysvětluje.
Čtyři kilometry dlouhý Okruh Ricarda Torma, který je ve světě motorsportu známý především jako obvyklé dějiště finálového podniku MotoGP, sice hraje do karet především KTM, i s Mercedesem má ale RTR projects o co hrát. Petr Lisa se totiž dva podniky před koncem nachází na třetí příčce průběžného pořadí třídy Am. Do této pozice dostalo českého jezdce pět pódiových umístění včetně vítězství při druhém závodě ve Spa-Francorchamps.
Lisa během letošního ročníku střídá dva vozy a dva parťáky. Úvodní dva podniky v Le Castellet a Zandvoortu absolvoval s Ondřejem Rokosem a vozem Mercedes, při dalších dvou víkendech ve Spa-Francorchamps a Misanu se střídal s Viktorem Mrázem za volantem KTM. Rokos v tu dobu absentoval, protože se chtěl po narození dcery věnovat rodině.
Ve Valencii sice na českou dvojici čeká první evropský start po dlouhých čtyřech měsících, na něj je ale náležitě připravena. Lisa s Rokosem totiž spolu téměř každodenně trénují na simulátoru a během léta rovněž společně absolvovali dva podniky GT Cup Series v Mostě a na Slovakia Ringu.
„Uvidíme, co nám tento víkend přinese,“ říká Rokos, který se ve Valencii sveze premiérově. „Ještě jsem tu nikdy nezávodil ani netestoval. Je to ale velmi pěkná trať. Jsem zvědavý, jak moc se bude lišit realita a simulátor,“ dodává.
Pro Petra Lisu nebudou závěrečné dva podniky pouze o hájení třetí pozice, kde má k dobru 13 bodů před Oliverem Freymuthem s Lamborghini Huracán. Ve Valencii totiž chybějí Pascal Gibon a Christophe Bourret. Francouzská dvojice se aktuálně nachází na druhé příčce průběžného pořadí a před Lisou má náskok 19 bodů, což vzhledem k její absenci rozhodně nelze považovat za bezpečný rozestup.
„Na konečné druhé místo určitě máme, ale nechceme předbíhat,“ stojí nohama na zemi Tomáš Fanta. „Letos je pro nás nejdůležitější sbírat zkušenosti tak, abychom mohli v příštím roce bojovat i o ty nejvyšší příčky,“ dodává.
Učitel a učeň opět spolu
Viktor Mráz se po dvou společných startech s Petrem Lisou přesouvá k Maťu Homolovi do KTM X-Bow. Slovenská dvojice už se zná velmi dobře. Zkušený Homola totiž spolupracoval s Mrázem už loni, a to nejenom v roli spolujezdce, ale také kouče. Toto partnerství přineslo ovoce zejména na poli GT Cup Series, kde se Mráz stal vytrvalostním šampionem třídy GTX. Ve zmíněném středoevropském šampionátu se společně ukázali i letos na Slovakia Ringu.
„Je to technický okruh, který by měl KTM vyhovovat,“ přijíždí Homola do Valencie s optimismem. Důvod mu k němu dává i dosud poslední vystoupení v GT2 European Series. „V Misanu jsme velmi dobře trefili nastavení a v technických partiích jsme byli silní. Auto fungovalo v kvalifikaci i závodech. Myslím si, že jsme velmi dobře připravení,“ dodává.
Radost má Homola i z dalšího společného startu s Mrázem. „Je to takový můj učeň, kterého jsem od základů učil závodit. Od loňska udělal velký pokrok a hodně se zlepšil. V Misanu měl velmi dobré tempo. Jsem rád, že jedeme spolu,“ chválí svého parťáka Homola, který letos dosáhl ve třídě Pro-Am na tři pódiové výsledky a průběžně je čtvrtý.
Závodní víkend ve Valencii oficiálně startuje v pátek, kdy jsou na programu volný trénink (12:30) a předkvalifikace (17:00). V sobotu v 10:15 hodin přijde na řadu kvalifikace, na kterou naváže v 16:50 první závod. Předposlední podnik sezony vyvrcholí v neděli druhou závodní jízdou, která odstartuje v 10:25. Obě klání potrvají 60 minut.
Foto: GT2 European Series
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.