Obě auta na stupních vítězů. RTR projects zažilo bohatou Valencii

Tři pódiová umístění, z toho dvě celková. Tým RTR projects se při předposledním podniku GT2 European Series ve Valencii prosadil na stupně vítězů s oběma svými posádkami. Petr Lisa je nyní kousek od titulu vicemistra třídy Am.

„Jsme spokojení. Kluci bojovali, zazávodili si, získali nové zkušenosti a k tomu jsme přidali tři pódiová umístění,“ hodnotí víkend na Okruhu Ricarda Torma výkonný ředitel stáje Tomáš Fanta.

Hned dvojitou radost přinesl týmu RTR projects sobotní první závod. V něm se Maťo Homola a Viktor Mráz umístili na druhé pozici ve třídě Pro-Am a současně na třetím místě absolutně. Petr Lisa a Ondřej Rokos dosáhli na třetí příčku v Am hodnocení.

„KTM fungovalo skvěle. Měli jsme rychlost v kvalifikaci i v závodě. Potvrdilo se, že mu vyhovují technické pasáže,“ měl radost Homola, který si rovněž užil obnovenou spolupráci s Viktorem Mrázem. Ten loni vstoupil do světa motorsportu právě pod Homolovým dohledem. „S Viktorem to bylo super. Má vynikající rychlost, při kvalifikaci byl dokonce nejrychlejší v Pro-Am a v i v závodech měl skvělé tempo. Ze relativně krátkou dobu se dostal na úroveň jezdců, kteří zde závodí dva roky,“ chválí Homola.

Dvojitý pódiový výsledek nezhatila posádkám týmu RTR projects v sobotním závodě ani vzájemná kolize. K té došlo před zastávkami v boxech, když se Viktor Mráz pokoušel v poslední zatáčce dostat před Petra Lisu. Pohodu v týmu tato událost nepoznamenala. „I něco takového občas k závodění patří,“ říká Tomáš Fanta. „Necháváme naše jezdce závodit a nechceme jim do toho zasahovat. Myslíme si, že je to tak správně. Petr a Viktor si v boxech situaci vyříkali,“ dodává Fanta.

V neděli se probojovali na celkové stupně vítězů Petr Lisa s Ondřejem Rokosem. Česká dvojice dovezla svůj Mercedes do cíle na třetí pozici. Stejný výsledek jí připadl i v rámci klasifikace Am.

Dalšímu pódiovému výsledku položil základy Rokos. Ten se před zastávkami v boxech dlouho držel dokonce na druhém místě ve třídě. Z míry ho nevyváděl lehký déšť ani nápor zkušenějšího Lucy Pirriho. Těsně před zastávkami sice Ital Rokose zdolal, po návratu na trať už byl ale Mercedes opět před Audi. Petr Lisa poté dotíral dokonce na Alberta de Martina ze třídy Pro-Am, který držel celkovou druhou pozici. Právě tento souboj ale českou posádku nakonec odsunul ze druhé příčky ve třídě na třetí.

„Extrémně nás blokoval a Pirri toho využil, aby se dostal zpět,“ mrzelo Lisu. U domácího Alberta de Martína, který tvoří posádku společně se svým krajanem Nilem Montserratem, ovšem oceňuje pozdější sebereflexi. „Jsem rád, že za mnou po závodě přišel a několikrát se omluvil. Uznal, že to přestřelil a šel za hranu. Chápu, že jeli doma a chtěli se předvést. Jsem rád, že to férově přiznal,“ dodává Lisa.

Na celkové stupně vítězů se letos Lisa a Rokos dostali poprvé. A to dost možná v moment, kdy něco takového nebylo příliš pravděpodobné. Když totiž pomineme fakt, že oba jezdci jeli ve Valencii vůbec poprvé, nebyly vozy Mercedes před víkendem zrovna papírovými favority. „Nečekali se, že by se nám mohlo až takto zadařit,“ nezastírá Rokos. „V trénincích nám nastavení moc nevyhovovalo, ale ladili jsme ho a to nám moc pomohlo,“ je vděčný svému týmu za odvedenou práci.

Vydařený víkend posádky Lisa - Rokos se projevil také v průběžném pořadí šampionátu. Lisa se totiž posunul ve třídě Am na druhou pozici za už jistého šampiona Philippa Pretteho závodícího s Maserati. Rokos vynechal podniky ve Spa-Francorchamps a Misanu, tudíž je celkově pátý. Před finálovým podnikem, který se odehraje o víkendu 10.-12. října v Barceloně, je Lisova pozice velmi slibná. Před Christophem Bourretem a Pascalem Gibonem má český jezdec náskok 11 bodů.

I Maťo Homola a Viktor Mráz vstoupili do druhého závodu nadějně. Homola se hned po startu dostal na třetí pozici. V nájezdu do druhého kola ale musel své KTM odstavit kvůli technickému problému. „Věřím, že jsme měli na to, abychom zabojovali o vítězství,“ mrzelo slovenského jezdce.

Foto: GT2 European Series

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.