Kadlečík v Brně dvakrát triumfoval a zdramatizoval bitvu o titul TCR Eastern Europe

Bitva o titul v TCR Eastern Europe se před posledním závodem sezony pořádně vyostřila. Zatímco Adam Kout přijížděl na Masarykův okruh s komfortním náskokem 20 bodů, po dvou napínavých závodech v Brně se karta obrátila. Martin Kadlečík z týmu Aditis Racing předvedl nejlepší víkend sezony, dvakrát porazil svého hlavního rivala a stáhl ztrátu na pouhých osm bodů.

Kout sice v páteční kvalifikaci dominoval a vybojoval pole position, jenže drama začalo ještě před startem sobotního sprintu. Na cestě na rošt se střetl s Radoslavem Obrtalem a jeho Hyundai utrpěl poškození. Mechanikům se podařilo vůz provizorně opravit, ale Kout nemohl ze svého tempa vytěžit maximum. Přesto se dlouho držel v čele, jenže v závěru závodu ho pod tlakem nejprve připravil o podporu týmový kolega Jiří Zbožínek a poté rozhodl Kadlečík. V předposledním kole předjel Kouta a slavil první triumf víkendu.

Nedělní závod přinesl ještě dramatičtější podívanou. Reverzní pořadí na startu slibovalo velké bitvy a hned od úvodních kol se bojovalo kolo na kolo. Petr Čížek s výborným startem, Bartosz Groszek i Žarko Knego patřili mezi hlavní aktéry, ale ve druhé polovině závodu se znovu dostali do středu dění Kout s Kadlečíkem. 

Kout se dokázal propracovat do vedení, ovšem jeho pneumatiky postupně odcházely a Kadlečík vycítil šanci. Po prvním neúspěšném pokusu v předposledním kole zaútočil znovu hned v úvodu kola posledního a v esíčkách se dostal před Kouta. Druhé vítězství během víkendu tak bylo jeho.

Do finále sezony na Balaton Parku tak oba rivalové vstoupí s minimálním rozdílem osmi bodů. Kadlečík se v Brně vrátil do hry a fanoušci se mohou těšit na napínavé vyvrcholení, které rozhodne o šampionovi roku 2025.
 

Foto: TCR Eastern Europe / Petr Frýba

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.