Největší naděje se opět vkládají do Téa Calveta, od Raphaëla a Josého Sousových se očekává další pokrok. Francouzská odnož Buggyra Academy vstupuje do letošního ročníku národního šampionátu tahačů se stejnou sestavou jako v loňském roce.
„Letošní ročník bude zajímavý,“ těší se šéf Buggyra Academy France Fabien Calvet. „Chceme znovu bojovat o titul a loni to byl těžký boj až do posledního závodu, kdy nebylo vůbec nic rozhodnuto. Letos by to mohlo být stejné,“ očekává. U týmu se proto přes zimu pracovalo na technice. „Na autě jsme trochu vylepšili turbo a podobné věci, ale žádná revoluce. Vůz je více méně úplně stejný,“ prozrazuje.
Téo Calvet vstupuje do ročníku 2025 jako úřadující šampion. Mistrem Francie se stal již třikrát. Kromě loňského roku uspěl také v sezonách 2021 a 2023. I pro letošek proto nemůže mít jiné než nejvyšší ambice.
„Testy v Nogaru dopadly docela dobře, jsem s nimi spokojený,“ pochvaluje si. „Víme, že Le Castellet nepatří mezi naše nejoblíbenější tratě, ale jsem pro letošní sezonu opravdu motivovaný a samozřejmě se těším a nemůžu se dočkat, až budu závodit. Těším se, že budu znovu bojovat o titul a uděláme pro jeho zisk maximum,“ říká.
Kromě Calveta budou opět součástí akademie také Raphaël Sousa a jeho otec José. V loňské sezoně obsadilo portugalské rodinné duo páté, respektive deváté místo. „José Sousa se zlepšuje a Raphaël má za sebou skvělé výkony. Teď potřebujeme, aby byli v této sezoně více konzistentní, abychom na konci dosáhli dobrého výsledku,“ říká Téo Calvet na adresu svých parťáků.
Úvodní podnik letošní sezony se uskuteční na 3 800 metrů dlouhé variantě okruhu Paula Ricarda o 10 zatáčkách. Na programu budou dohromady čtyři jízdy. O podobě startovního roštu lichých závodů rozhodnou výsledky kvalifikace, pro druhé a čtvrté jízdy platí obrácený rošt.
Závodníci Buggyry se v Le Castellet utkají s početnou konkurencí. „Důležité je zmínit, že letos budeme mít v šampionátu 33 kamionů, což je historický rekord. Pro někoho bude těžké se i kvalifikovat. Francouzský šampionát je stále na nejvyšší úrovni a to víc nás těší, že je Téo opět ambasadorem Daimler Trucks France,“ dodává Fabien Calvet.
Na závěr pro zajímavost dodejme, že startovní pole francouzského seriálu je v Le Castellet dvojnásobné ve srovnání se závody ME tahačů, které se jedou tento víkend na Lausitzringu. Tam startuje 15 jezdců.
Foto: Buggyra Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.