Pekelně rychlý Peklin, spokojené nové posily. Útok GT Sports Technology na tituly ve Sprint Challenge pokračuje

Ivan Peklin se postaral o další celkové vítězství, Petr Brecka triumfoval mezi amatéry a nové posily Kostjantyn Hucul s Andrijem Jefimenkem se osvědčily. Takové bylo druhé letošní vystoupení stáje GT Sports Technology v seriálu Porsche Sprint Challenge Central Europe na Red Bull Ringu.

„Všechno se povedlo. Já jsem byl velmi spokojen, to samé jezdci. Po delší době jsme opět zažili bezproblémový víkend,“ neskrýval nadšení šéf stáje Karel Neffe.

Oproti úvodnímu podniku na Slovakia Ringu bylo rakouské vystoupení pro stáj GT Sports Technology v řadě věcí jiné. Místo dvou vozů totiž tentokrát tým vyslal do akce hned trojici aut Porsche 911 GT3 Cup 992. V nich se prostřídali celkem čtyři závodníci. Kromě stálic Petra Brecky a Ivana Peklina totiž nastoupily i dvě nové tváře – poprvé si v barvách týmu zazávodili ukrajinští závodníci Kostjantyn Hucul a Andrij Jefimenko.

Víkend na Red Bull Ringu se pro GT Sports Technology rozjížděl pozvolna. Petr Brecka totiž skončil v hodnocení AM po nepovedeném startu jako čtvrtý. Hucul dojel šestý, Jefimenko obsadil sedmou příčku.

„Petr byl na startu opatrný. Nechtěl poškodit auto, navíc se vyhýbal kolizi a propadl se. Pak už nebyl schopen získat pozice zpátky. Soupeři totiž jeli velmi dobře,“ komentuje Neffe první závod.

Ve druhé sprintové jízdě ale byl důvod k oslavám. Kostjantyna Hucula vystřídal za volantem Ivan Peklin a ten potvrdil svou formu ze Slovenska – dojel si pro celkové vítězství s náskokem 332 tisícin před Davidem Dziwokem. Uspěli ale také Brecka s Jefimenkem, kteří si v AM dojeli pro druhé, respektive třetí místo.

Závěrečná vytrvalost přinesla GT Sports Technology dokonce hned dvojitý triumf. Ivan Peklin a Kostjantyn Hucul ovládli kategorii PRO-AM a zabodovali také celkovým druhým místem. Prvenství si připsal i Petr Brecka v klasifikaci AM. Na stupně vítězů se spolu s českým jezdcem dostal i Andrij Jefimenko, který dosáhl na bronzový výsledek.

„Ivan má za úkol zajíždět výsledky a to skvěle splňuje. Vyhrál na Slovensku a teď se mu to povedlo zase,“ chválí Karel Neffe, které se mu líbily také výkony Petra Brecky. „První závod sice nevyšel podle představ, ale body jsou body. V dalších dvou závodech už se mu dařilo probíjet dopředu mnohem lépe. Bylo vidět, že už toho v autě hodně najel a je na něj zvyklý,“ říká Neffe.

Pochvaly se dočkaly také nové posily. „Andrij Jefimenko jel velmi dobře. Téměř dva roky neseděl v autě a předtím měl zkušenosti jenom s vozem 991 Cup. Na to, že jel s 992 poprvé v životě, tak se moc hezky rozjel a ukázal slušnou formu. Do budoucna vidím velkou šanci na další pokrok,“ myslí si Neffe.

U Kostjantyna Hucula je to podobné. „Testoval s námi už od loňska připravoval se na to, že si letos někde zazávodí. Je to jezdec, který má zkušenosti i s Audi třídy GT3 a umí zajet. V kvalifikaci dokázal jezdit krásné časy a ve sprintech jel dobře. Musel si ale zvyknout na to, že tentokrát jede se stejným autem jako soupeři a že to není jako v GT3, kde startují různé značky a některé vozy mají na rovinkách nebo v zatáčkách výhodu. Nakonec ale byl nadšený,“ uzavírá Neffe.

Ivan Peklin se po druhém podniku osamostatnil na vedoucí pozici celkového pořadí sprintů, kde má pětibodový náskok před Davidem Dziwokem. Petr Brecka je v hodnocení AM druhý se ztrátou jediného bodu na vedoucího Ramunase Grigaitise.

V celkovém pořadí vytrvalosti patří Peklinovi druhé místo se ztrátou 10 bodů na vedoucí tandem Tauras Tunyla – Gregor Jeets. Petr Brecka je čtvrtý. V hodnoceních PRO-AM, potažmo AM Brecka s Peklinem vedou.

Třetí podnik letošní sezony přivítá maďarský Balaton Park. Pojede se o víkendu 12.-14. června.

Foto: GT Sports Technology

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.